A więc oto jest! Pierwszy devlog! 🎮
Dziś przedstawię wam jak ma się gra, na czym się skupiam, co jest, a co będzie.
Postaram się też przedstawić zarys fabuły oraz w jakiejś części podstawową roadmapę, która oczywiście będzie się zmieniać.
Na początek może przedstawmy naszego bohatera, którego mogliście już oglądać na mediach społecznościowych. Jest nim Warmir, wilkołak o przyjaznym usposobieniu. Ale jak to się stało, że stał się wilkołakiem? 🐺
Lata temu, gdy jeszcze nie zakończyła się wojna w krainie Walesii, podczas jednego z nocnych najazdów na Łysą Górę, matka naszego bohatera, znana wiedźma, postanowiła zaryzykować w celu ochrony swojego potomka i podać mu niesprawdzony jeszcze eliksir zmieniający człowieka w wilka. Po przemianie kazała mu uciekać w las i tam się schronić.
Nasz bohater tak też uczynił, uciekł w las i czekał aż odgłosy bitwy ustaną, a towarzyszył mu tylko księżyc w nowiu... . 🌕
Po pewnym czasie wrócił do Łysej Góry, ale zastał tam tylko dogasające zgliszcza po wiosce, jego domu oraz pozostawioną na środku rynku flagę Marzgrodu.
Mijały godziny, dni, a on nie wracał do postaci człowieka. Pewnej nocy przyśniła mu się matka, która wręczyła mu amulet wilka nocy. Po przebudzenia spostrzegł, że amulet zmaterializował się i pozostał w jego ręku.
Na więcej jego historii będziecie musieli poczekać 😊.
Historię naszego bohatera już znamy, to może teraz chcecie poznać co zamierzam w grze dodać?
Przede wszystkim to gra RPG z elementami survivalu, więc znajdziemy tutaj system przedmiotów, ewolucji naszego gracza, a także znane z innych gier tego typu QUESTY. 📒
Do tego chciałbym dorzucić proceduralnie generowany świat, co pozwoli nam przemierzać świat w nieskończenie dalekie krainy. W zasadzie pozwoli nam to na nieskończoną rozgrywkę, bo prawie każdy nowy nowy element jaki dodam, będzie mógł na bieżąco generować się na naszej starej mapie. Oczywiście będą jednak elementy które będą wymagać nowego świata.
Chciałbym też dać możliwość wyboru graczom, czy chcą aby ich świat otrzymywał na bieżąco nową zawartość czy jednak chcą się z tym wstrzymać. Od razu zaznaczam, że nie dotyczy to zawartości "artystycznej" czyli tekstur i ogólnej oprawy graficznej, bo ta będzie aktualizowana na bieżąco.
Nasz gracz jak i wszystkie postacie na mapie poruszają się w 8 kierunkach po siatce, co możecie zobaczyć na powyższym gifie. Da nam to ciekawe doświadczenie oraz pozwoli bardziej usystematyzować rozgrywkę w pewnych ramach.
Jeśli chodzi o celowanie też celujemy w 8 kierunkach za pomocą myszy lub analoga na kontrolerze. Sprawi to że dalsze strzały broniami dystansowymi (mam też na myśli niektóre zaklęcia) na znaczne odległości będzie trudniejsze, a gracz będzie musiał przemyśleć swoje kolejne działania! 🤭.
Tak samo jak w każdej grze, w której istnieje system walki, istnieje też system zdrowia. Mniej więcej jest on już zaimplementowany. Bohater otrzymuje ciosy i traci punkty zdrowia jak i się uzdrawia. Możecie to zobaczyć na gifie poniżej. Dodatkowo zarówno dla leczenia jak i tracenia zdrowia będą istniały pewne buffy (bonusy) np. wolniejsze leczenie albo efekt zatrucia i powolnej utraty zdrowia.
To jak mamy już za sobą omówienie 2 podstawowych mechanik gry, przedstawię wam teraz podstawowy, totalnie wersja alfa roadmapy dla mojej gry. Planuję, aby po jakimś czasie obserwujący mieli wpływ na moją grę. Zarówno przez zgłaszanie pomysłów jak i udział w testowaniu i zgłaszaniu błędów.
Na stronie -> roadmapa rozwoju gry znajdziecie pełną roadmapę z podziałem na wersje, które zamieszczał będę na stronie JBe Games w odpowiedniej zakładce z alfą do pobrania.
Oczekujcie, obserwujcie i dawajcie znać co o tym sądzicie!
Bajo! 😊
© 2025 JBeGames. All rights reserved.
Website created by Jakub Solecki, owner of the JBeGames brand.
This site uses essential cookies... More information can be found in our Privacy Policy.