Oto pojawia się devlog numer 3! 🎮 Tęskniliście? Bo ja za Wami bardzo! 😁
Dzisiaj porozmawiamy o ekscytujących zmianach, które pojawiły się w grze w ciągu ostatnich kilku tygodni. Mamy sporo nowości, więc zapnijcie pasy! 🚀
Ostatnie tygodnie to nie tylko nowe systemy pogody oraz dnia i nocy. To także intensywne dopracowywanie istniejących już systemów, takich jak system generacji biomów. 🗺️
Pamiętacie, jak pisałem o stabilnej wersji w poprzednim devlogu? No to... ups! Trochę ją zdestabilizowałem i kompletnie przebudowałem! 🫢 Ale bez obaw, było warto!
Teraz świat jest znacznie bardziej naturalny - zbudowany z biomów, z których wyrastają klocki, a nie klocków, które koślawo próbują udawać biomy. To jak różnica między oryginalną Colą a tanią podróbką z marketu - teraz mamy to pierwsze! 😎
Tak czy owak, system działa znacznie lepiej niż poprzednio! Jest bardziej przewidywalny, bardziej wydajny i co najważniejsze - tworzy piękniejsze krajobrazy dla naszego wilkołaka! Co więcej chcieć? 🐺
Powstał zupełnie nowy system, który będzie miał wpływ na to, co dzieje się na świecie. Każdy kolejny element gry będzie mógł korzystać z systemu upływu czasu, co otworzy nam masę nowych możliwości! ⌛
Pierwszym beneficjentem tego systemu jest oczywiście cykl dnia i nocy! System wykorzystuje przetworzony przez grę czas i za jego pomocą zmienia to, co widzimy na mapie - od jasnego dnia 🌞 aż po mroczną noc 🌚. A wszystko płynnie się zmienia, tworząc niesamowite wschody i zachody słońca!
Przyspieszoną wersję działania tego systemu możecie zobaczyć na gifie poniżej. Co myślicie o tych przejściach kolorów? 👇
Ten nowo powstały system też bazuje na zmienności czasu. Każdy nowy dzień to nowa prognoza dla całego świata. A co więcej - prognozy mogą się zmieniać w trakcie trwania tygodnia! Bo wiecie, to tylko prognozy, a nie gwarancje pogodowe! 😜
Na starcie gry, nasz bohater wita się z prognozą 7 dni deszczu i burz. Widać jak ważnym dla bóstw jest nasz Warmir dbający o równowagę na świecie... ⚡ Albo po prostu mają poczucie humoru!
Jednak najfajniejsze w tym systemie jest to, że pogoda dostosowuje się do biomów! Możecie zauważyć, że ten sam deszcz na pustyni zamienia się w burzę piaskową, a w górach może przerodzić się w śnieżycę. Wyobraźcie sobie te wszystkie kombinacje! Nasz ukochany Warmir będzie musiał przygotować się na każdą ewentualność! 🌨️
A teraz najważniejsza wiadomość... Pierwsza wersja gry jest już dostępna! Alpha 0.1.0 ląduje właśnie na Waszych komputerach! 🕹️
To naprawdę wielki moment dla mnie - po kilku miesiącach pracy, planowania i pisania kodu, wreszcie mogę dać Wam coś, w co możecie zagrać! Build jest oczywiście bardzo podstawowy, ale pokazuje kierunek, w którym zmierzamy.
Jeśli chcecie przetestować grę, znajdziecie ją w nowej zakładce menu "Wydania". Będę ogromnie wdzięczny za każdą opinię, sugestię czy zgłoszenie błędu. W końcu to Wy, gracze, jesteście najlepszymi testerami! 🔍
Co znajdziecie w alfie:
Następne kroki to implementacja elementów dla poziomu 2, czyli wersji alfa 0.2.0. Szczegóły znajdziecie na roadmapie na jej stronie.
W pierwszej kolejności będą to:
Która z nadchodzących funkcji najbardziej Was ekscytuje? Którą chcielibyście zobaczyć najpierw? Dajcie znać! 📣
A na teraz to tyle. Macie jakieś przemyślenia? Pomysły? Coś, co chcielibyście zobaczyć w następnych wersjach? Śmiało wyślijcie wiadomość na moich mediach społecznościowych!
Zachęcam też nowo przybyłych do lektury moich poprzednich devlogów #01 i #02 oraz do śledzenia mnie na moich social mediach na TikToku, Instagramie i stronie na Facebooku
Bajo! 🤟
© 2025 JBeGames. All rights reserved.
Website created by Jakub Solecki, owner of the JBeGames brand.
This site uses essential cookies... More information can be found in our Privacy Policy.